top of page

הגנה עצמית - סיפור אמיתי

אנחנו מתעסקים רבות בשאלת החשיבות של ''ההגנה העצמית'' האם הכלים שאנו ''רוכשים'' בשעות אימונים לאורך שנים, יעילים? האם בשעת הצורך נדע לתפקד או להגיב בצורה הנכונה? הסיפור הבא יכול להדגים בצורה כמעט מושלמת מה הן ה ''טעויות'' שיכולות להוביל למצב חירום מצד אחד, ומצד שני כיצד ערנות, תגובה מהירה, ומיומנות יכולים לסייע לנו וליקרים לנו בשעת חירום.

הסיפור הבא הושתק מכל מיני סיבות שלא ניתן לפרט עליהן אך ניתן לספרו מבלי להיכנס לפרטים מזהים של הנפשות הפועלות. מה שכן ניתן לספר שזה קרה בישראל, במרכז, היכן שרובנו הגדול מבלה וממש בזמן האחרון!

 

אחד מתלמידנו הבכירים יצא לבלות ערב אחד בבר עם שלוש ידידות ששתיים מהן החברים שלהן ברמנים באותו בר. בשלב מסוים של הערב אחת הבנות הלכה לשירותים והשאר נשארו על הבר. עוברת דקה, שתיים, ארבע, שש דקות... והבחורה לא חוזרת! בהחלטה מהירה מחליט הבחור ללכת לבדוק מה קורה עם הבחורה. כשהוא מגיע לשירותים הוא רואה בחור מגודל חוסם את הדרך לתאי השירותים ושותה בירה מבקבוק תוך שהוא משגיח על סביבת הבר. אותו תלמיד צועק את שמה של הבחורה ושומע צעקת תשובה שמיד הושתקה! בתוך אחד מתאי השירותים הותקפה הבחורה על ידי שני גברים שתצפתו עליה כל הערב וכמו ציידים חיכו לשעת כושר והכינו לה מארב! אחד תקף אותה בשירותים כשהשני שומר על הכניסה. נחסוך את הפרטים המזעזעים כפי שהתרחשו בתוך תא השירותים, בשלב זה מחליט אותו תלמיד לעבור את הבחור השומר ולזנק פנימה אל תא השירותים, הוא פורץ את הדלת, תופס את הבחור בכוח ושולף אותו מתוך תא השירותים. הבחור, כנראה קצת בהלם מתעשת ושולח מכת אגרוף לכיוון הראש של התלמיד שמצליח להתחמק לתפוס את ידו של התוקף ולהיכנס להטלת מותן-תרגיל ג'ודו בסיסי ביותר אך קטלני וזורק את התוקף שנוחת על הרצפה ללא ידע כיצד בולמים נפילה או איך נוחתים בצורה בטוחה, מעוצמת החבטה התפרקה כתפו של התוקף הראשון והוא שרוע על הרצפה-מנוטרל!

התוקף השני מזנק לכיוונו של התלמיד ומניף את בקבוק הבירה למעלה כדי להנחית לתלמיד על הראש! גם כאן תגובתו המהירה של התלמיד הצילה אותו והוא בולם בעזרת בלימה בסיסית ביותר בקראטה באמצעות האמה - ג'ודאן אוקה'' (הגנה עליונה) הבקבוק התנפץ ברגע הבלימה. אחרי שבלם הגיב התלמיד עם מכה לפרצופו של התוקף השני ומיד תפס את ידו התוקפת ושבר את מרפקו של התוקף שגם נפל על הרצפה זועק מכאבים, כאן כבר התערבו המאבטחים ויושבי הבר והאירוע הסתיים עם הגעת המשטרה שעצרה את התוקפים. חשוב לציין שהנושא בטיפול המשטרה אך יש איסור פרסום על פרטיה.

 

האירוע מתחלק לשניים: שרשרת המהלכים עד רגע ההתערבות של אותו תלמיד, מרגע ההתערבות ועד סוף האירוע.

בשלב הראשון ניתן להבין שהייתה טעות אחת שסיבכה את הבחורה, הליכה לבד לשירותים ללא ליווי חברה- זו טעות נפוצה שנובעת ברובה מתמימות ובגלל המחשבה המוטעית של ''לי זה לא יקרה''. אסור לזלזל בעניין זה ויש להקפיד כאשר הולכים לשירותים שיש ליווי צמוד שאף יכול לסייע בשעת הצורך.

2. ההתנהלות של התלמיד וערנותו מהרגע בוא הבין שלבחורה לוקח זמן רב לחזור מהשירותים והוא מחליט שהוא הולך לבדוק מה מצבה ולא שולח חברה אחרת שהייתה יכולה בשלב כזה להסתבך גם כן.

בשלב השני של האירוע הגיב התלמיד בצורה מהירה ונכונה עפ''י כל העקרונות של הגשת עזרה וחתירה למגע, תגובה מהירה ואגרסיבית עד לנטרול התוקפים.

חד משמעית ניתן להבין מהסיטואציה שנוצרה שללא הניסיון שהיה לתלמיד באומנויות לחימה וללא המיומנויות שרכש והחושים שפיתח הסיפור היה נגמר בתוצאות אחרות לגמרי. 

bottom of page